"Imperfection is beauty, madness is genius. It is better to be absolutely ridiculous than absolutely boring" - Marilyn Monroe










Anisha
"A name originated by Greek and Indian mythology, meaning everlasting light. Anisha is usually a sweet, extremely beautiful girl with the most perfect facial features and definitely other features too. She's very empathetic and insanely adorable. You definitely want a friend like her. Although, she is fiesty when angry. But, you can't help but find her insanely adorable." - urban dictionary


NETWORK



FOLLOW ME

i cant find any suitable follower gadget for my blog yet :(


RECENT STORIES

MONTHLY ARCHIVE

BEST QUOTE



keep strong
Thursday 19 December 2013 at 01:16
sbelum start membaca, sila buka lagu di bwah dahulu :)


hi every1 :)
how's your day chuols? harapnya ceria selalu lah hendaknya. title post hri ni tkde kena mngena pun dgn entry kali ni. tu tajuk lagu di ats sbenarnya. actually ada yg tanya, "eh, kau tulis mcm mcm dlm blog tu ada org baca tk?" haha sbenarnya ada. mmg ada. aku tahu ada pembaca tegar yg slalu baca blog aku. mybe untuk hilangkn bosan or stalk aku kann? aku boleh check ada org baca ke tk. cuma aku tktahu siapa. yg penting, aku nak ucap terima kasih sbb keep reading my nonsense story tau? anggap je lah blog ni sbagai penghubung kita. semua cerita yg aku share biasanya bukn aku plan pun. aku akn dngar lagu and terus menaip smpai aku rasa puas. mcm hari ni, aku dengar lagu, all i know from five for fighting. lagu ni aku slalu dngar sbelum tidur. semua kenangan yg indah akn sentiasa bermain dlm ingatan sbelum aku tidur bila dngar lagu ni. smbil dengar sbenarnya mnitik jugak air mata ni hehe sbb apa? sbb kdg kdg kenangan manis tu akn dtg sekali dgan kenangan pahit.


siapa yg tkde kenangan pahit? semua org ada. cuma kita diberi pilihan untk jadikan kenangan pahit tu sbgai semangat untk kita teruskn hidup or jadikan kenangan pahit tu untk rosakkan masa depan. semua manusia ada pilihan, cuma kdg kdg kita yg tk nak mmilih and teruskn hidup dgn kenangan pahit. ada ketika tkde siapa akan faham kita. ada ketika org seakan akan buat tk endah dgn diri kita. tpi kita kena tahu ada yg lebih memahami kita. Dia di atas sana sedang menguji kita. Dia lah Pencipta kita. yg sentiasa menyayangi kita tanpa rasa jemu and penat. kalau ada org tanya, apa kenangan pahit aku? mcm mcm sbenarnya. tk cukup untk ditulis di ats kertas dan penat untuk diluah melalui mulut. aku tahu kita sbgai manusia kdg kdg rase letih sngat, kita nak bukak pekung di dada. dah tk sanggup nak simpan air mata tu lama lama. tk slah kita tadah tngan sekejap minta Dia dengar. tapi, jgan cari Dia ketika susah je ea? waktu kita senang and rasa bahagia tadah lah tangan sekali lagi mengucap syukur di atas kurnianNya yg tidak ternilai buat kita.


"ada yg cakap kenapa kita tk luah dkt kwan baik je kalau ada masalah?" boleh cerita dkt kwan baik tpi kita kena ingat kwan baik kita pun manusia maybe dia ada masalah dia sendiri. kita tk boleh slalu harapkan kawan kita untk dngar msalah kita. manusia yg bijak akn simpan sedikit rahsia buat diri dia. bukn semua masalah kita boleh cerita dkt kwan baik. bukan semua k? mcm aku, aku pernah ada kwan baik, rapat sngat. aku cerita dkat dia mcm mcm. tanpa aku sedar, dia ingat diri dia tmpat aku cerita msalah. aku mmbebankan dia and dia pergi dri hidup aku. sedih sbenarnya. patah jiwa aku. menangis tk berlagu. aku selalu doakan kebhagiaan dunia dan akhirat untuk dia. aku berharap 1 hari nnti dia akn dtg balik and kitorg berkawan mcm dulu. tpi korg jgn takut pulak nk cite msalah korg dkt kwan baik. boleh brcerita tpi biar berpada pada. yg penting jgn putus asa and kalah dgn masalah. hadapi semua masalah dgn baik. jangan lari bila ada masalah. hadapi semuanya dgn tabah hati.


maybe ada yg baca cerita aku ni sekarang tngah hadapi masalah yg besar, smpai dicaci dihina. jgan kau bimbang, aku pun prnah kena. org mngutuk aku, cerita blakang psal aku, sengaja nak jatuhkan aku mlalui masa silam aku. aku tk bunuh diri pun? hidup lagi. hidup dgn bergaya. bunuh diri bukn penyelesaiannya. kau kena tabah tahap 100000. biarkan suara suara sumbang tu berkumandang membingitkan telinga. bila diorg letih, diorang akn senyap. org yg kenal kau, akn percayakan kau dan sentiasa di sisi kau. past is past. biarkan org nak ckp apa pun. kalau kau rasa dah tk tahan sngat, berdoa dan mintak org org yg nak jatuhkan kau tu bertaubat dan jumpa hobi lain yg lebih baik dripada buat dosa. walau siapa pun kita di masa lalu, walau sehina mana pun kita waktu dahulu, kita masih layak untuk jadi mnusia yg berguna kalau kita berubah. biarlah org tk percya kita berubah and gelakkan kita. biar hina di mata mnusia, jgan hina di mata Pencipta. aku selalu tepuk dada aku bila aku nak menangis sbb bila aku tepuk aku rasa ada semngat yg akn tolak aku supaya aku tk jatuh.


ingatlah wahai kalian semua. kita hidup untuk mmbahagiakan diri kita bukn untk mmuaskan hati org. warna rambut semua sama tapi hati lain lain. ada manusia yg tk gemar tengok kita bahagia sikit. dah mcm syaitoonn. biarkan dia. esok kena dkt batang hidung sendiri baru tahu. baru dia rasa. ada insan yg email aku, "dia tanya perempuan yg baik untuk lelaki yg baik, perempuan yg jahat untuk lelaki yg jahat. dia ckp dia jahat, dia tak nak kahwin dgn org jahat, dia nak org yg baik bimbing dia." aku tak tahu sape tu. dia ingat aku ni kaunselor agaknya. email tu pun dah lama. aku rse maybe dia kenal aku. entah lah. eh, untk awk tu. entry ni untk awk. saya cuma nak ckp satu je, kalau awk brubah jadi baik, awk dah jadi prempuan baik, jadi awk akn kahwin dgn lelaki yg baik untk awk. kalau awk masih tk berubah, msih jahat mcm dulu. awk akn kahwin dgan laki jahat yg sesuai dgan awk. konsep tu senang je. jgan bebankan diri awk. kembali ke jalan yg asal, jalan yg diredhai. saya doakan awk dpat lelaki yg dapat bimbing awk. jgan risau. jgan fikir masa hadapan. fikirkan yg skrang.

tu je lah yg aku nak ckp, penat rasanya menaip bebanyak ni. padan muka korg baca bnyak bnyak bhahahahahaha kbye

p/s: penutup pendek je sbb dpat panggilan Smart Reader International College. jadi cekgu pun okay gakni






← O L D E R P O S T
N E W E R P O S T →






© 2013 - Layout created by April Delight.
Do you know? Honesty is the best policy in life