"Imperfection is beauty, madness is genius. It is better to be absolutely ridiculous than absolutely boring" - Marilyn Monroe










Anisha
"A name originated by Greek and Indian mythology, meaning everlasting light. Anisha is usually a sweet, extremely beautiful girl with the most perfect facial features and definitely other features too. She's very empathetic and insanely adorable. You definitely want a friend like her. Although, she is fiesty when angry. But, you can't help but find her insanely adorable." - urban dictionary


NETWORK



FOLLOW ME

i cant find any suitable follower gadget for my blog yet :(


RECENT STORIES

MONTHLY ARCHIVE

BEST QUOTE



tiba - tiba
Tuesday 7 January 2014 at 22:58

ptang ni mcm biasa kemas kotak kotak yg still belum bukak and transfer brg brg ke tmpat yg spatutnya. so, tiba tiba jumpa beg plastik isi jam start dri tadika smpai lah dah beso ni. smenjak dah pindah ni, lupa dah brg brg semua. bila dah jumpa blik, teros aku punggah jam jam tu semua. nak mngimbau balik kenangan masa dulu dulu hihi mmg eksited gila ah masa tu. dlm fikiran, "eh ni jam time tadika", "ni jam org bagi".. mmg dok mengomel sorg sorg je dari tadi. hehe


tiba tiba lagi, haha aku jumpa jam arwah atuk melaka bagi. lama jugak aku trmenung pndang jam tu. bila atuk dah tkde, dia bagi impak yg besar dlm hidup aku. bagi aku, dia lah sgala galanya. masa aku kecik kecik dia ajar aku mkan tomato duduk ats riba arwah smbil tngok tv. sungguh, aku rindu sngat dkt arwah. aku ingat lagi masa smpai je melaka, aku turun dari kreta. ramai brkumpul dpan rumah. semua mata pndang aku, aku dpat rasa kaki aku tk pijak tanah.

jiwa aku dah lama masuk dlm rumah, tpi jasad aku mcm cuba tnggu org dtg dkt aku and ckp semua ni tk betul. spanjang prjalanan ke melaka, aku mnangis scukup cukupnya. msa tu hati aku bermonolog supaya aku tetap teguh. akal aku minta supaya aku kawal diri. bila nmpak je jasad arwah, aku cuba brjalan dgn baik supaya nenek aku tk nmpak betapa lemahnya aku kalau aku jatuh trduduk. hati aku pecah masa tu. aku rasa pedih yg teramat.

aku cuba telan air liur supaya hilang rasa pedih tu, tpi pedih tu tetap ada. pedih tu sentiasa ada shingga skarang teman aku untk beritahu tk ada apa yg lebih mnyakitkn dripada khilangan org yg mnjadi pndorong yg kuat dlm hidup kita. aku masih ingat, arwah selalu pesan belajar elok elok. suara arwah masih trngiang ngiang dlm kepala aku. aku msih dpat rasa kasih syg arwah smpai skarang. baru aku faham kenapa org slalu ckp yg kasih syg tu sntiasa berkekalan dan takan prnah hilang. 

kehilangan arwah buat aku brdiri lebih teguh. aku dah takut dgn apa yg aku bakal hadapi sekalipun. sesiapa pun yg nak jatuhkan aku, fikir lah beribu kali. aku takkan jatuh mahupun lemah, aku masih kuat berdiri. meski pun apa yg org ckp pasal aku, aku tk prnah kesah. sebab mngkin kisah hidup aku lebih mnarik dripada org lain sbb tu korg nak jatuhkan aku. jealous dgn apa yg aku ada kan? jgan mendabik dada dpan aku berlagak mcm kau malaikat kalau kau sentiasa mlakukan prkara yg tidak disukaiNya. bukan aku je benci, Dia pun benci.

tiba tiba?  yup tu tajuk post title. sbb semuanya aku buat scara tiba tiba. aku tk rancang nak update blog hari ni. aku tk trfikir aku akn jmpe jam arwah. psal org nak jatuhkan aku tu, yes dia wujud. org yg pling aku syg. org yg pling aku prcaya. and  terima kasih hamba Allah yg mulia dan suci sbb tmbah pedih yg sedia ada. pedih yg akn aku ingat smpai bila bila. semoga Allah merahmatimu di atas setiap perkara yg kau lakukan x






← O L D E R P O S T






© 2013 - Layout created by April Delight.
Do you know? Honesty is the best policy in life